Min barndomskärlek

Jag verkligen älskar de populära Muminmuggarna av Arabia, men jag ska vara ärlig. Jag var livrädd för Mumin när jag var liten! Jag tror det är den ångestladdade karaktären Morran som är boven, jag minns att när jag visste att hon skulle dyka upp i tv:n så drog jag upp fötterna från golvet och kröp in i soffhörnet. Otäcka grejer det där! Det är först nu när jag är äldre (lite äldre i alla fall) som jag har insett hur fin hela sagan är, och jag skulle verkligen inte ha nåt emot en muminmuggsamling.


Men jag tänkte ändå att det kunde vara en idé att samla på muggar med motiv baserat på ett barnprogram som jag faktiskt tyckte om som liten. My little pony var min absoluta favorit! Tyvärr tillverkas inte dessa längre, men de går faktiskt fortfarande att få tag på om man har ett vant loppisöga. På Tradera kan de kosta ca 250:- styck, men denna hittade jag i en självserveringsloppislåda för en femma, hur bra? Passar superbra framför My little pony-tavlan som min mormor har målat.


Kommentarer
Postat av: Malin

Gud va kul att du hitta en muggg med mlp för en femma :D Hoppas du hittar fler sådana fynd :D

2012-01-11 @ 10:11:42
URL: http://franskpaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0